събота, 7 март 2015 г.

Торта с шам фъстък и розова вода


На мама

Не помня кога за последно ти казах: "Обичам те".
Не помня кога за последно погалих с ръка
косите ти бели, със мъдрост обкичени...
Не зная дали съм добра дъщеря.

Но помня как босичка тичах във парка -
усмихнато гледаше мойта игра.
Мечтаеше с мен - макар да бях малка
ти беше до мен и в смеха, и в плача.

И помня, когато през сълзи премигвах
как нежно поглеждаше в мойте очи.
Във твойта прегръдка утеха намирах,
заспивах щастлива - без страх, без сълзи.

Ти дала си много - не искаше нищо,
мечтаеше само да стана Човек.
И знам, че понякога си плакала скришно
за моите болки - и търсела лек.

Научи ме всички до мен да обичам,
научи ме силна да бъда - дори
когато душата на болка обричам
да не показвам на никого мойте сълзи.

Незная дали добра дъщеря съм,
незная дали се превърнах в Човек,
но знам, че съм още дете във душата
и искам във парка да тичам със теб.

Не помня кога за последно ти казах: "Обичам те".
Не помня кога за последно погалих с ръка
косите ти бели, със мъдрост обкичени...
Обичам те, мамо, дори и когато мълча...
                                                           /П.Николова/



Днешната публикация е за мама.
Жената,която ме е родила,отгледала,възпитала,подкрепяла и вдъхновявала!
Жената,която ми даде толкова много и продължава.
Жената,която ме превърна в дъщерята,която съм днес,която ме научи да обичам малките неща и да виждам  смисъл в тях.
Помогна ми да подредя хаоса в душата си,когато бях тийнейджър и ми показа правилния път.
Жената,която ме научи да създавам уют в дома си,да се грижа за семейството и да се справям с домакинството.Отдаде цялата си любов към сина ми и ми помогна в отглеждането,и възпитанието му.
Жената,която беше до мен  в най-трудните ми моменти...
И макар толкова далеч от мен,искам да ти кажа,мамо,колко много,неописуемо ми липсваш,колко много те обичам и колко много ти благодаря,че те имам в живота си.С теб съм всеки ден!



И за да отпразнуваме празника на жената, направих една много нежна торта с аромат на рози,ягоди и шам фъстък.



Рецепта за блатовете:
/адаптирано от Джейми Оливър/
за два блата с диаметър  18см.

225гр.краве масло
225гр.захар
4 яйца
225гр.брашно
1/4 ч.л.сол
2 с.л.розова вода
1пак.бакпулвер
100гр.счукани ядки шам фъстък

за сиропиране:
1ч.л.розова вода
100мл.прясно мляко

 Приготвяне:Разбивам кравето масло заедно със захарта до кремообразна смес.Прибавям предварително разбитите яйца и розовата водаПрибавям шам фъстъка.Смесвам брашното с бакпулвера и солта,разбърквам и прибавям към маслената смес.Ако сместта стане много гъста прибавете малко вода.Изсипвам тестото поравно в две намаслени и набрашнени тавички и пека в предварително загрята фурна на 180'С за около 20-25 минути.

Продукти за крема:

400гр.крема сирене
100гр.краве масло
100мл.животинска течна сметана
200гр.пудра захар
1 ч.л.розова вода
1 с.л.ягодов сироп
50-70гр.счукани ядки шам фъстък за украса
няколко ягоди
стръкче мента
/млечните продукти трябва да са със стайна температура/

Приготвяне:В купа разбивам кравето масло и кремата сирене със захарта.Постепенно прибавям течната сметана и розовата вода.Прибавям ягодовия сироп и разбивам още няколко минути,до получаването на гладък крем.

Сглобяване на тортата:
След като блатовете са изстинали,слагам първия блат във форма за торта и го сиропирам с половината от  прясното мляко с розовата вода.Намазвам блата с крем.Прибавям втория блат,сиропирам и него.Измазвам цялата торта с крем и я украсявам с натрошения шам фъстък и ягодите.Прибирам в хладилника за около 2 часа да стегне.





Твоето пораснало момиче 

10 коментара:

  1. Тортата е прекрасна! Всяка майка е специална и заслужава такава вкусна торта. Толкова си била сладкаа като малка, не че сега не си. :) Бих направила тортата с голямо удоволствие, заради ягодките и шам фъстъка :) любими са ми.
    Честит празник! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Честит празник,Габи!Следвай мечтите си и прави нещата,които те правят истински щастлива!Да е жива и здрава и твоята майчица,че е родила такова прекрасно момиче!Весел празник и наааай-големия подарък да получиш!Прегръдки!

      Изтриване
  2. Чудесна торта за най-прекрасната мама :D

    Сутринта получих от моето малко дете разни картички, грамоти и снимки с надписи "за най-прекрасната майка на света". Попитах аз ли съм това, а отговорът беше "Не знам!". Като си го прося, кой ми е виновен :D

    Поздравления за най-добрата дъщеря, направила тази прелест :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Честит празник на"най-прекрасната майка на света".Сигурна съм,че картичките и грамотите са били направени с мнооого любов от малките детски ръчички!Благодаря ти за хубавите думи и ви пожелавам весел празник,изпълнен с много усмивки!Поздрави!

      Изтриване
  3. Честит празник, Даси! Мама Краси е най- щастливата майка в тоя ден! Само да попитам какъв е размерът на тавичките!

    ОтговорИзтриване
  4. Честит празник,Вени!Здраве,щастие и късмет ти желая!И аз със сигурност съм най-щастливата дъщеря.Тавичките са с диаметър 18см./забравила съм да запиша/.Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Десита, първо да ти честитя и аз и после да ти кажа, че тортата ти е фантастична, щом е за любим човек така се получава! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Павлинка,честит празник и на теб!Да си много обичана и обичаща!Когато правиш нещата с любов-получават се страхотни.Прегръдка!

      Изтриване
  6. Десиии, честит празник и на мама, и на теб (с малко закъснение)! Толкова силно да ме развълнува, толкова да е хубаво стихотворението... Бъдете здрави и все така обичащите се, обичащи близките си и обичани! Ох, а тортата... Е, няма толкова нежно творение, браво! :)
    Прегръдки и усмихната вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери,голямо благодаря!Честит празник и на теб /нищо,че е със закъснение-можем цял месец да си празнуваме ;) /.Пожелавам ти огромно щастие,купища късмет и много позитивизъм,усмихнато момиче!Прегръдки!

      Изтриване