сряда, 26 февруари 2014 г.

Здравословна закуска-киноа с манго и малини

След дългото зимно трупане на килограми,идва ред на пролетното"разчистване".Дано раздялата ми с няколкото килограма,грижливо натрупани,да бъде за дълго и безболезнена.Дано не се съберем отново и да запазим чувството си на нетърпимост,няма да ми липсват изобщо....та в този ред на мисли трябва да си измисля по-здравословен режим на хранене.Много съм скарана с диетите.Самата мисъл,че нещо ме ограничава и ми поставя граници,които не трябва да пресичам,не побърква.За това ще си подбирам храните по здравословен критерий,а не "в днешния  план на хранене имам половин краставица с два лимона".Това не го мога.Всъщност,хранейки се здравословно,може да се махнат доста от излишните килограми.А като се включи и малко физическа активност-нещата се получават.Всеки ден,малко по малко,докато намерим хармония със себе си.
Първия старт за деня-ЗАКУСКАТА...Най-важното хранене,което почти винаги пропускам.
Събуждайки се тази сутрин,ентусиазма ми да си направя закуска беше неизпарим.Отне ми около 20-тина минутки,времето в което си пиех сутрешното кафе.
Спрях се на киноа ,манго,малини и орехи/това изрових от хладилника/.

Защо да ядем киноа?
"Свещенната храна на инките","храната на боговете" и "майката на всички зърна" -така са я наричали преди  5000години в  Южна Америка от където и произхожда.
Киноата е богата на аминокиселини,протеини,фосфор,магнезий,желязо,калций.Не съдържа глутен и е прекрасен заместител на ориза,например.С нея могат са се приготвят много ястия,салати и десерти.

Продукти:

200 гр.киноа
300-400мл.вода

плод манго
няколко малини
орехи
мед или кленов сироп

Приготвяне:Първото,което трябва да се направи е киноата да се измие обилно под течаща вода.
Изцеждам я и слагам в съд с вода да заври.Киноата се приготвя сравнително бързо.Между 12-15 минути,или докато набъбне и поеме водата.Оставям настрани ,за да се охлади.
Изсипвам в купичка,прибавям нарязаното манго,малините,орехите и заливам с мед/или кленов сироп/.Това е.Беше вкусно,наистина!


Кзват,че човек се храни и с очите си.За това направете закуската  си цветна,за да е цветен и деня ви.
Enjoy!


Няма коментари:

Публикуване на коментар