неделя, 13 януари 2013 г.

Ванилови кукиси

Вече е януари,а още ми е коледно.Като че ли празниците
минаха с шеметна скорост покрай мен и докато се усетя...
вече съм в новата година.
Коледа е моето любимо време през цялата година.
Топлината на дома,аромата на канела,портокал и
ванилия ме кара да вляза в кухнята и да не изляза цял ден
оттам.Обичам да правя сладки неща и да експериментирам,
и ако резултата след това е положителен ,много съм доволна
от себе си.
Тази Коледа реших да се отдам на печенето и декорирането
на кукиси. Моята любима част от целия процес  е деко-
рирането на кукисите.Развихря ли се в кухнята,в главата ми започват
 да се блъскат  хиляди идеи.Ето и няколко от тях:



Рецептата:
ВАНИЛОВИ КУКИСИ

250 гр.безсолно масло
1 1/2 ч.ч.пудра захар
1 яйце
2 1/2-2 3/4 ч.ч.брашно
1ч.л. сол
2 ч.л. бакпулвер
ванилова есенция

Разбивам маслото/трябва да е на стайна температура/ заедно с пудрата захар.
В отделен съд счупвам яйцето и го разбивам заедно с ваниловата есенция.
В друг съд смесвам сухите съставки и ги оставям настрани.
Прибавям разбитото  яйце към маслената смес и разбърквам добре.
След това прибавям сухите съставки като замесвам тестото.
Това тесто няма нужда да се охлажда в хладилник.Може да се ползва на момента.
Разстилам тестото и изрязвам фомички по желание.Пека в предварително загрята
фурна на 200'С за около 7-8 минути.
От това тесто излизат средно  около 40 кукиси,но това зависи и от големината на
формичките.



Декорирането на кукисите е с роял айсинг.
Ето и рецептата:

РОЯЛ АЙСИНГ

3 с.л. белтък на прах
450гр. пудра захар
6 с.л. гореща вода

/Тази рецепта е адаптирана от Wilton's Meringue Powder/

Разбивам съставките за около 10-12 минути на бърза скорост,
докато не се образуват връхчета.Айсинга е много гъст.Ако го оставя
на стайна температура непокрит ще се втвърди.За това трябва да покрия
 купата с влажна кърпа.В отделни купички оцветявам айсинга в желания
цвят и добавям малко гореща вода ,за да стане по-рядък.В интернет има доста
информация за консистенцията на роял айсинга и сега аз няма да се спирам на това.
Пълня айсинга в пош със съответния накрайник и декорирам.
Декорираните кукиси трябва да преседят за една нощ,за да изсъхне айсинга.
На другия ден са готови за похапване.

Ние всичко си изядохме!







Няма коментари:

Публикуване на коментар